Män kan väl också bli misshandlade i hemmet?!

Jag läste nåt om feminism, ingenting negativt eller positivt, men ändå så började tankarna földa i mitt huvud..
Jag är feminist, alla ska vara lika osv.. men jag är för det ingen överdriven feminist som tycker att kvinnor är bättre än män, jag tycker inte att kvinnor ska ha högre lön än män, och nu till det som stör mej allra mest - kvinnor, eller folk överhuvudtaget som inte tror att en man kan bli misshandlad av sin fru.. vad är detta?! det är klart som fan att han kan, inte för att det händer lika ofta som när männen slår kvinnor, vad man vet iallafall.. men ändå, ellr så är det så att det händer lika ofta, bara det att män, som oftast tror att dom står högre i rank än kvinnor, inte vågar erkänna att dom blir spöade av frugan.. vafaaaan?! jag blir så less.. ser ni inte att allt är en enda ond cirkel?!

Vad tycker ni?!

Det är först när man vågar erkänna sina fel som man kan ändra på dom!


Dagen i övrigt:
På skolan, två lektioner på schemat- Gympa och Naturkunskap..
Torsdagar är ju lätt dom bästa dagarna skolmässigt.. 2 lektioner, sovmorgon och sista skoldagen för veckan..
Nu kan jag då HLR! vi hade teori på gympan och nåra gubbar var och visade en allvarlig (rolig enligt mej) film där man lär sej hjärt-lung räddning, sen skulle vi testa på läskiga dockor.. dom klickade och d kändes som om man knäckte bröstkorgen på dom när man tryckte..

Gick på stan med söt-Emma sen.. hur länge knude d ha varit? 1,5/2 h kanske? bestämde att jag inte skulle köpa nåt.. det gick ändå käpprätt åt helvete när jag kom in på GinaT.. köpte två korsetter..
borförklaring 1: Det var REA som fan
bortförklaring 2: Allt som var på rea kostade(bara) 29 kr..
klart man blir shoppingkåt då!


Åkte sen hem, sen ringde Jenny, hon kom förbi å såg film å updaterade varandra.. d var mysigt, var ju så längesen sist.. tack för ikväll gullebarn!=)

Kommentarer

Åsikter og Tankar?

Namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Blogg:

Ut med språket:

Trackback
RSS 2.0