Djurgårdsjävlar!

Detta har varit den underbaraste kvällen på länge vill jag lova!
Elina bjöd på middag, mötte henne påväg hem från skolan, så då tyckte hon att jag skulle följa med henne hem å käka middag.. Det var jättegott må jag säja. klyftpotatis och kotlett som var indränkt i grillolja.. mumma.. stressade i stort sätt i oss maten, å när vi var klara så fann vi att vi hade flera timmar på oss innan hockeyn skulle börja, så vi satt å bara "chillade" vid varsin dator, spelade hjärter.. kul va?

Vi drog hem till mej innan hockeyn, skulle hämta mitt säsongskort och lämna väskan.. sen drog vi till emmell å satt där ett tag, sen drog vi till Skellefte Kraft Arena fetth koola var vi!
Period 1
Det sög där till en början.. 0-1 av Fredrik Brenberg efter bara 3:22 in på första perioden, å jag kan ärligt erkänna att jag var beredd på att sura resten a kvällen.. saik har ju inte haft så "tur" (nej, dom har rent utsagt varit värdelösa och jag har hatat dom!)
Men som tur var så fanns då Lee Goren på rätt plats framför mål å sköt in 1-1 efter 17:30
Jag hade fortfarande inget större hopp, mej hejade iallafall..

Period 2
Allt går som smort.. efter 9:29 så pangade Thomas Larsson in 2-1 målet och jag hade ändå inte så jättemkt hopp om vinst.. Men sen vände sej mitt hopp också, då Antos gjpprde 3-1.. å det började faktistbli stämmning i ladanoch det blev fler och fler som sjöng.. riktigt skönt faktist! image82'

Period 3
stämmningen blir allt högre och högre och jag och Elina blir allt gladare och gladare.. å gladare ska vi bli.. för efter 4:57 så gör Fredrik Öberg 4-1.. hopphopp hopp kn jag ju säja.. mer å mer peppad på livet blir man.. och bara efter 9:18 in på tredje så gjorde Koskenkorva 5-1 målet.. vi visste då att det skulle bli vinst!
image84image85
image86



Och det bblev det, och nu måste jag knulla med Kimmo, skulle ha det om han gjorde mål ikväll.. och då gjorde han sista målet bara för att dra ut på allt.. fuuck! Men matchen var hur som hellst underbar! Dom har inte spelat såhär bra på jättelänge så d känndes skönt med vinst!=)

Morgondagen e fullsmocked.. ska hinna vara med Johan innan Lisa (ev.) m.fl  kommer å vi ska dra till Stefan.. och däremellan ska jag hinna käka, duscha, sminka, klä på mej osv... tur att jag är gjord för stress! Lina tål allt..!

Nu ska jag fortsätta se scrubs.. men ni må ha d gött!!
åå.. och ville bara säja; VI ÅT ER LEVANDE DJURGÅRDSJÄVLAR!!
haha!!

image87image88

Kommentarer

Åsikter og Tankar?

Namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Blogg:

Ut med språket:

Trackback
RSS 2.0