Man kan inte expandera ett företag om det inte finns resurser för det.

Hej!
Jag går på thoren, men inte länge till, för att jag snart går ut.
Thoren hade en förbannat bra marknadsföring, verkligen övertygande om att detta var en sjudundrande skola. Men ju fler klasser som började på skolan, desto mer utför gick det.

Jag kan säga att jag sett uttrycket "Upp som en sol och ner som en pannkaka." Med egna ögon.

Visst, de två första åren var helt fantastiska. Som i ett drömliknande tillstånd var man på skolan, lärare brydde sig och kunde faktiskt det de höll på med.
Men det sista året? Vad sjutton hände?!

Allt man sett fram emot slets i bitar, ty thoren höll ingenting av det som utlovades.
  • Coachtid på fredagar - Förrutom i trean, för dåär coachtiderna då lärarna själva känner att det passar vilket kan vara även onsdagar.
  • Naturkunskapen är ett exempel på en kurs som det var synd om, eftersom lektionstillfällena blev så få att man måste ha minst G i alla ämnen för att få G i betyget. (Med andra ord ett IG och du är körd.)
  • Lärare glömmer bort att de har lektioner och dyker därmed inte upp.
  • Jag går skola 2h på måndagar, inga lektioner på torsdagar och väldigt få lektionstimmar övriga dagar. Hade jag gått alla dagar i veckan full dag, så hade jag kunnat läsa mer kurser och förmodligen redan varit klar, men icke. Denna problematik för att det inte finns tillräckligt många lärare.
Detta är några saker som är problem med det tredje året på privatskolan. Skolan som lär ut marknadsföring, men som själv sysslar med falsk marknadsföring.

Det som stör mig mest är att allt detta hände sista året. Hade det varit i början av ettan så hade det ju varit enkelt att byta skola, men nu släpptes allt som en bomb i trean istället, och då finns det inget jag kan göra. Studera ämnena på högskolan?
Berätta föör blivande thorenare att det är kärleksluddigt i början men att det sen blir vasst som taggtråd?

Besviken Lina, minst sagt. Visst har jag lärt mig en hel del på dessa 3 år. Men jag vet själv att jag kunnat lära mig så mycket mer.

Kommentarer

Åsikter og Tankar?

Namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Blogg:

Ut med språket:

Trackback
RSS 2.0