Konst vs.porr

Jag minns att jag någon gång, någonstans, en dag läste en debatt om hurvida nakenhet ska betraktas som porr eller konst.
Vi föds nakna. Det fanns en tid då vi människor inte visste vad kläder var, så vi gick runt näck. Jag förstår inte vad det har med porr att göra.
"åh nej, shit jag såg halva bröstet på den tjejen..uuusch så oanständigt" ok? själv såg jag den där killens knä, fyfan. Förargelseväckande beteende i hög grad.

Nej men snälla. Nakenhet är konst, och vardet långt innan porrindustrin. Och sex är dessutom någonting vacker och bra (för det mesta och för de flesta!).

Jag har alltid rätt, glöm inte det!

.


Kommentarer
Av: mb

helt rätt, sen är det ju långt ifrån att se en tavla som någon målat av en kvinnokropp eller om det är sex på tv, det är rätt stor skillnad.

2010-03-10 @ 10:57:27
Av: shiet

mb: Yes, det är sant. Men om vi säger att ag skulle ta en nakenbild av mig och lägga ut på bloggen så skulle folk knappast se det som konst.

2010-03-10 @ 12:17:37
URL: http://shiet.blogg.se/

Åsikter og Tankar?

Namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Blogg:

Ut med språket:

Trackback
RSS 2.0