Om jag fick välja

Det går mycket snack om att vara rik och inte. Personligen så tycker jag att privatekonomi är töntigt, och jag skiter i hur mycket folk tjänar.
Vart går gränsen för rik? Jo! Det beror ju självklart på vem man frågar. Då jag var liten trodde jag attt jag var rik då jag hade 500 kr. Skulle köpa världen. Nu känner jag mig rik då jag har mer än 4000 på mitt konto. Just nu, som studerande behöver jag inte mer. Visst kan det vara kul, men det är långt ifrån nödvändigt att ha mer pengar. Blir nervös då jag har mycket pengar på kontot. Vet inte vad jag ska göra av dem.

Kom att tänka på en gång, tror det var förra året. Vi skulle ha en muntlig redovisning inför Klassen om hur vi hade det och hur vi ville ha det då vi blev stora. Nästan ALLA sa att de ville ha ett välbetalt jobb.
Jomenvisst skulle det vara shysst. Men om jag fick välja så skulle jag hellre trivas och tjäna hlvbra än att tjäna tösentösen och vantrivas.

'



Kommentarer

Åsikter og Tankar?

Namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Blogg:

Ut med språket:

Trackback
RSS 2.0