fattar nån?!

"fasta kostnader + rörliga kostnader x volym = totala kostnader

 

Totala intekterna - totala kostnader = resultat

 

pris x volym (totala intekter)= fasta kostnader + rörliga kostnader x volym

 

 

ex. ett företag säljer skor för 500 kr st

dom har en hyra på 5 000 kr i mån

dom köper in skorna för 200 kr st

 

hur mkt måste dom sälja för att gå +/- noll

(om dom säljer 100 skor får han totala intekter på 50 000

hyran är fast på 5 000, varuinköpen förändras så han dom en rörligkostnad på 20 000)"

det här har vi i företagsekonomi!.. äre nån som kan förklara detta för det här är omöjligt för mej..
jag som är ett mattesnille (not!) har det ju jättelätt i d här... oohja!
nä... jag ska  nörda i min FEK bok ikväll.. tills inatt och ända tills imorron bitti när jag ska upp, d känn som om ja börjar sura nu...

för att skriva om lite gladare saker å kan jag meddela att vui hade gympa idag... å d va jätteroligt :D hade innebandy, å  jag har nästan saknat å spela (spelade ca 2 säsonger för ett rag sen)... åfyfan vad bra det gick.. =)

så.. när jag jag lite gladare iaf =)


Kommentarer
Av: hampus

Hjäp kommer aldrig fatta det där!

2007-10-02 @ 18:24:21
Av: Lisan

Jag förstår verkligen inte

2007-10-02 @ 19:11:54
URL: http://lajjsaaa.blogg.se
Av: Mamma

Kom hem till din mamma så ska jag förklara....e inte så svårt som d verkar. Tom jag har fattat
Puss

2007-10-02 @ 19:42:23

Åsikter og Tankar?

Namn:
Kom ihåg mig?

Kontakt:

Blogg:

Ut med språket:

Trackback
RSS 2.0